Aż dziw, że nikt wcześniej nie założyl takiego tematu. Wymieńcie filmy braci Dardenne, w kolejności, od najlepszego do najgorszego, subiektywnie.
Ja na razie widziałem tylko 3 filmy, więc zaczekam jeszcze, aż obejrze chociaż Syna.
1. Dziecko (10/10)
2. Chłopiec na rowerze (9/10)
3. Obietnica (8/10)
4. Syn (8/10)
5. Rosetta (7/10)
6. Milczenie Lorny (6/10)
Aktualizacja.
1.Syn
2.Obietnica
3.Chłopiec na rowerze
4.Dziecko
5.Milczenie Lorny
6. Rosetta.
Niemniej wszystkie filmy Dardenne uważam za bardzo, bardzo dobre (może poza Rosetta, do której mam pewne uwagi, ale i tak warto obejrzeć). Jedni z najciekawszych, tworzących reżyserów.
LP tytuł filmu śr. arytm. głosy
1 Rosetta (1999) 7,56 25
2 Syn (2002) 7,64 11
3 Dziecko (2005) 7,21 34
4 Obietnica (1996) 7,63 8
5 Chłopiec na rowerze (2011) 7,31 16
6 Milczenie Lorny (2008) 6,82 28
Ponadto:
Kocham kino (2007) 6,35 17
Aktualizacja:
LP tytuł filmu śr. arytm. głosy
1 Rosetta (1999) 7,88 40
2 Obietnica (1996) 7,89 18
3 Syn (2002) 7,64 22
4 Dziecko (2005) 7,38 50
5 Chłopiec na rowerze (2011) 7,32 34
6 Milczenie Lorny (2008) 6,93 45
7 Dwa dni, jedna noc (2014) 6,94 36
Ponadto:
Kocham kino (2007) 6,53 32
Aktualizacja z 2018r
LP tytuł filmu śr. arytm. głosy
1. Rosetta (1999) 7,56 68
2. Syn (2002) 7,50 36
3. Obietnica (1996) 7,58 26
4. Dziecko (2005) 7,17 66
5. Chłopiec na rowerze (2011) 6,91 55
6. Dwa dni, jedna noc (2014) 6,87 78
7. Milczenie Lorny (2008) 6,85 62
8. Nieznajoma dziewczyna (2016) 5,68 37
Ponadto (reżyserzy segmentu):
1. Kocham kino (2007) 6,47 51
1 - Rosetta - 7
2 - Chłopiec na rowerze - 7
3 - Milczenie Lorny - 6
4 - Syn - 6
5 - Nieznajoma dziewczyna - 5
6 - Dziecko - 5
7 - Dwa dni, jedna noc - 5